Net zoals andere websites maken ook wij gebruik van cookies (en daarmee vergelijkbare technieken) om het bezoek van onze website voor jou nog makkelijker en persoonlijker te maken. Bovendien kunnen wij en derde partijen hiermee eventueel advertenties aanpassen aan jouw interesses en kun je informatie delen via social media. Door verder gebruik te maken van deze website ga je hiermee akkoord.

 

Diensten

Diensten van DoITogether

Doelstellingen zouden organisaties moeten bepalen. Maar er is vaak een mismatch. Als de organisatie niet is uitgelijnd, leidt dat tot problemen. De problemen die u hoofdpijn bezorgen.

DoITogether weet hoe de inrichting van uw organisatie de problemen veroorzaakt die u ervaart.

Ja, we weten het. Dit klinkt ongeloofwaardig. We hebben zelf ook langzaam aan het idee moeten wennen. Toen wij voor het eerst leerden over de organisatiemodellen die wij hanteren, waren ook wij niet onmiddellijk overtuigd. Maar de praktijk wijst keer op keer uit dat deze organisatiemodellen die zijn gebaseerd op een stevig wetenschappelijk fundament, het bij het rechte eind hebben. Alle organisaties voldoen aan bepaalde wetmatigheden en gezonde organisaties respecteren die wetmatigheden.

Door de modellen die DoITogether hanteert kunnen wij razendsnel uw problemen analyseren en de oplossingsrichting aangeven. De echte uitdaging zit in de verandering die hier desgewenst op volgt. Maar ook daar begeleiden wij u bij.

We doorlopen bij elke opdracht de volgende vier stappen. U en uw organisatie bepalen daarbij het tempo; wij passen ons daaraan aan. En als u op enig moment niet tevreden bent met onze prestaties, nemen we op dat moment gewoon afscheid van elkaar. U zit dan verder nergens aan vast.

Stap 1 – Scope

Organisatieverbetering dient een doel en mag nooit op zichzelf staan. De scope van elke opdracht wordt daarom bepaald door een concrete vraag waar u mee worstelt. Dat probleem gaan we oplossen. We beperken onze aanbevelingen tot de hoogstnodige delen van uw organisatie.

Als manager ligt u wakker als er zaken zijn die u onvoldoende onder controle lijkt te hebben. Dit kan een belangrijk project zijn dat te veel uitloopt, een afdeling die niet naar behoren lijkt te functioneren of gewoon simpelweg een gebrek aan overzicht waardoor u uw situatie niet op waarde kunt schatten.

Stap 2 - Analyse

Analyseren is tellen. Problemen maken zich kenbaar door veel te hoge, of juist veel te lage aantallen van relevante variabelen.

Hoeveel uur besteden projectmedewerkers van een kwakkelend project wekelijks aan concrete projectvoortgang en hoeveel aan andere zaken? Hoeveel aanbevelingen van een niet-functionerende afdeling worden concreet gebruikt door andere medewerkers? Hoeveel applicaties worden er binnen uw onderneming eigenlijk beheerd?

Stap 3 - Oplossingsrichting

De getallen die uit onze analyse volgen, in combinatie met de organisatiemodellen die DoITogether gebruikt, leiden vrijwel onmiddellijk tot een aantal concrete aanbevelingen in de vorm van een stappenplan.

Projecten zijn vaak niet in balans (zie Wet 4 van de Visie), afdelingen zijn zich vaak onvoldoende bewust van hun coördinerende rol (zie Wet 2) en een overdachte verdeling van opdrachten en bijbehorende middelen (Wet 3) is alleen mogelijk op basis van een beperkte maar effectieve rapportage- en auditstructuur. 

Stap 4 – Aan het werk

DoITogether zal voorstellen doen waar u en uw medewerkers niet aan gewend zijn. De daadwerkelijke verandering heeft daarom tijd nodig. U en uw mensen doen in deze stap het werk. DoITogether begeleidt het proces en helpt desgewenst met het vinden en inzetten van tijdelijke, externe capaciteit.

Een projectmedewerker die vol is van een zinvolle, maar toekomstige, technologische ontwikkeling, kan weerstand bieden tegen de opdracht om meer aandacht te geven aan de alledaagse zaken die komende maand opgeleverd moeten worden. Stafafdelingen zijn in de regel niet blij met de constatering dat zinvolle informatie die nu in de vorm van dikke handboeken wordt aangeboden, op meer acceptabele manieren naar de rest van het bedrijf moet worden gebracht. Zowel opdrachtgevers als opdrachtnemers moeten in een onderneming wennen aan het idee dat ze meer tijd moeten steken in hun onderlinge afstemming.

We cannot solve our problems with the same kind of thinking we used when we created them.

- Albert Einstein

Information is a difference that makes a difference.

- Gregory Bateson

Copyright © 2019
Website laten maken door Modual | Open cookie voorkeuren